سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه که باید در مورد تغییرات بیمه شخص ثالث بدانید

از آنجا که بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای وسائل نقلیه موتوری می باشد اگر مالک وسیله نقلیه و استفاده کننده از آن میباشید بهتر است قوانین جدید بیمه نامه شخص ثالث را بدانید

در روزهای پایانی سال 1399 شاهد تغییراتی در سیستم بیمه شخص ثالث بودیم که در پی آن تغییراتی در ثبت تخفیفات لحاظ شد .

قبلا در خرید و فروش خودروها اینکه خودرو چند سال تخفیفات عدم خسارت دارد برای خریدار از اهمیت خاصی برخوردار بود زیرا در زمان تمدید بیمه نامه از این امتیاز استفاده و حق بیمه کمتری نسبت به یک وسیله بدون تخفیف پرداخت میشد .

اما طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث با تغییر مالکیت شخص ثالث و تعویض پلاک خودرو سابقه تخفیفات دیگر قابل انتقال نمی باشد و صرفا بر روی همان پلاک ذخیره خواهد شد پس بنابر این دیگر در زمان خرید خودرو تخفیفات بیمه نامه خودرو اهمیتی ندارد .هدف از اجرای این قانون راننده محور شدن بیمه نامه میباشد.

این تخفیفات تنها در زمانی قابل انتقال میباشد که فرد مقابل از بستگان درجه یک(والدین،همسر و فرزندان )باشد و به شرط آنکه کاربری هر دو خودرو نیز یکسان باشد به این معنی که اگر خودروی شما سواری است تخفیفات فقط قابل اتقال به خودروی سواری می باشد و به خودرو با کاربری تاکسی یا وانت قابل انتقال نیست.

نکته دیگر در این تغییرات این است که حتما در زمان تمدید بیمه نامه ثبت گواهینامه رانندگی الزامی میباشد و شما باید هر فردی که از خودرو استفاده میکند را در بیمه نامه ثبت نمایید . این قانون هم یکی دیگر از آیتم های راننده محور شدن بیمه است تا تخفیفات بر روی گواهینامه ثبت شود.

البته فعلا در حال حاضر این قانون منعی برای پرداخت خسارت ندارد و اگر شخصی که گواهینامه آن در بیمه نامه ثبت نشده باشد دچار خسارت شود میتواند از بیمه نامه جهت جبران خسارت استفاده نماید

لازم به ذکر است کسانی که قبل از اجرایی شدن این قانون اقدام به خریداری این بیمه نامه کرده اند لازم به اضافه کردن گواهینامه در بیمه نامه تا زمان تمدید ان ندارند و در هنگام تمدید گواهینامه خود را ثبت می نمایند.