سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه برای خرید مکمل های بدن سازی

تاثیر مصرف مکمل‌های کربوهیدرات بر عمل‌کرد ورزشی

در دنیای ورزش، مصرف و خرید مکمل بدنسازی برای بهبود عمل‌کرد و افزایش سطح انرژی و قدرت بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. مکمل‌های کربوهیدرات به عنوان یکی از مهم‌ترین نوع مکمل‌های ورزشی شناخته می‌شوند. این مکمل‌ها به عنوان منبع اصلی سوخت برای بدن در فعالیت‌های ورزشی عمل می‌کنند.

 

مصرف مکمل‌های کربوهیدرات در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌تواند بهبود عملکرد ورزشی را به دنبال داشته باشد. طبق بررسی‌ها، مصرف مکمل‌های کربوهیدرات می‌تواند موجب افزایش تحمل به ورزش، افزایش توانایی تمرکز، کاهش خستگی ماهیچه‌ها و بهبود زمان بازی در ورزشکاران شود.

 

شیوه مصرف مکمل‌های کربوهیدرات نیز برای بهبود عمل‌کرد ورزشی اهمیت دارد. مصرف مکمل‌های کربوهیدرات قبل از شروع فعالیت ورزشی باعث افزایش سطح قدرت بدن و افزایش تحمل به ورزش می‌شود. همچنین، مصرف مکمل‌های کربوهیدرات در طول فعالیت ورزشی باعث افزایش توانایی تحمل و کاهش خستگی ماهیچه‌ها می‌شود.

 

در نتیجه، مصرف مکمل‌های کربوهیدرات برای بهبود عمل‌کرد ورزشی بسیار مؤثر است. شیوه مصرف این مکمل‌ها نیز برای بهبود عملکرد ورزشی بسیار مهم است. با توجه به این موضوع، ورزشکاران برای بهبود عملکرد ورزشی خود می‌توانند از مصرف مکمل‌های کربوهیدرات به شیوه مناسب استفاده کنند.

انواع اصلی مکمل پروتئین بدنسازی:

انواع مختلفی از پروتئین وجود دارد که از منابع متفاوتی به دست می‌آید و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع پروتئین‌ها و مزایا و معایب هرکدام آشنا نماییم. پر واضح است که انتخاب نوع مکمل پروتئین مصرفی برای هر فرد بر اساس شرایط فیزیکی و فیزیولوژیکی هر فرد، نوع تمرینات و اهداف ورزشی باید صورت بگیرد و بهتر است قبل از خرید و مصرف مکمل پروتئین، با متخصصین تغذیه، متخصصین طب ورزشی، مربی‌های رسمی و حرفه‌ای و کارشناسان دارویی و داروسازان و همچنین مشاورین ما در داروخانه آنلاین داروتامین مشاوره نمایید.

 

انواع مکمل‌های پروتئینی: 

پروتئین وی-پروتئین یا پروتئین آب پنیر (Whey Protein):

وی-پروتئین یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های مورد استفاده در بدنسازی است. این پروتئین از شیر گاو استخراج می‌شود و دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. وی-پروتئین مانند یک راه حل جادویی برای ساخت عضلات بدن به نظر می‌رسد. این پروتئین به سرعت در بدن هضم می‌شود و برای ساخت عضلات بدن بسیار موثر است.

آب پنیر حاوی بیست درصد از پروتئین‌های شیر است و غنی شده از تمامی آمینواسید‌های ضروری به خصوص BCAA، لوسین و سیستئین است.

از جمله بارز‌ترین ویژگی این مکمل پروتئینی سطح بالای BCAA و سرعت جذب و هضم سریع آن است که سبب افزایش رشد بافت عضلانی بدن می‌شود. علاوه بر این سطح بالای اسیدامینه لوسین در این نوع پروتئین، آن را تبدیل به یک محرک آنابولیک موثر با کالری کم کرده است بنابراین این محصول برای کسانی که رژیم غذایی فیتنس دارند بسیار ایده آل است.

همچنین سطح بالای سیستئین باعث افزایش تولید گلوتاتیون میشود که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، لذا باعث افزایش قدرت ایمنی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدین ترتیب مانع ضعف و گرسنگی فرد شده به همین خاطر در کاهش وزن هم قابل استفاده است.

روش مصرفی پیشنهادی برای  پروتئین وی به این صورت است که 10 تا 30 گرم از آن را حداقل نیم ساعت قبل از تمرین و 10 تا 30 گرم بلافاصله بعد از تمرین استفاده کرد

 

پروتئین کازئین (Casein Protein):

کازئین نیز یکی از پروتئین‌های بدنسازی مهم است. این پروتئین نیز از شیر گاو استخراج می‌شود و در شیر به طور طبیعی وجود دارد. کازئین به دلیل جذب آهسته‌تر و تامین پروتئین به مدت طولانی تر، برای استفاده در قبل از خواب شبانه مفید است.

مهمترین ویژگی این مکمل پروتئینی اثر طولانی مدت و سرعت جذب و هضم آهسته آن است. استفاده از این نوع پروتئین بدنسازی به دلیل هضم آهسته و باقی ماندن در معده، پیش از تمرین توصیه نمی‌شود. بهترین زمان مصرف این نوع پودر پروتئین به مقدار 10 تا 30 گرم و 1 ساعت پس از تمرین است.

از جمله فواید کازئین آن است که در زمانی که دریافت پروتئین توسط تغذیه ممکن نیست مانند قبل از خواب شبانه یا در زمانی که ورزشکار رژیم است و یک یا دو وعده غذایی در روز حذف میشود، میتوان از این مکمل پروتئینی برای دریافت پروتئین استفاده نمود.

نکته مهم آن است که کازئین منبع تامین پروتئین طولانی اثر است و در حالت عادی توسط منابع غذایی تامین می‌شود، لذا تنها زمانی مصرف کازئین اجباری می‌شود که فرد فقط یک یا دو وعده غذایی اصلی داشته باشد.